חולין דף צ. א
לרב פפא דס"ל דלא פליגי ר' חייא בר יוסף ור' יוחנן בענין איסור גיד בקדשים שאינם נאכלים - כגון עולה, לאיזה ענין נוהם בהם גיד ולאיזה לא?
| לאיזה ענין נוהג | לאיזה ענין אינו נוהג | |
| לל"ק דרב פפא | להלקותו אם אכלו | שמעלהו למזבח [1] |
| לאיכא דאמרי | כשפירש מהירך אסור להעלותו בפני עצמו | מעלהו למזבח ואין צריך לחלצו |
לרב נחמן דס"ל דאמוראי דלעיל פליגי, במה נחלקו בגיד דעולה? [רש"י].
| לר' חייא בר יוסף - אינו נוהג | לר' יוחנן - נוהג | |
| ללישנא קמא | מותר להעלותו עם הירך | אסור להעלותו עם הירך |
| לאיכא דאמרי | לא צריך לחלצו מהירך | מצוה לחלצו מהירך |
האם אפשר להקטיר למזבח לדברים דלהלן?
| עצמות גידין קרנים וטלפים (היתירא) | גיד הנשה (איסורא) | |
| כשהם מחוברים | מקטירן | לרבי: מקטירן לרבנן: אינו מקטירן |
| כשפירשו | לרבי: אינו מקטירן לרבנן: מקטירן |
אינו מקטירן |
| כשפקעו מעל המזבח | אינו מחזירן | אינו מחזירן |
חולין דף צ: א
האם דברו חכמים בלשון הואי במקומות דלהלן?
| בתפוח | בהשקו את התמיד | בגפן ופרוכת | |
| לרבא | דברו | דברו | ---- |
| לשמואל | דברו | לא דברו [2] | דברו |
[1] ובזה חלוק מקדשים הנאכלים, דשם אין עולה הירך על המזבח, וכיון שנאכל צריך לנקר את הגיד.
[2] כתבו רש"י ותוס', דכיון דאין עניות במקום עשירות, כן היו נוהגים להשקות התמיד קודם השחיטה בכוס של זהב.



