ב"ב דף קכג. אמר לה מינסבת לי אמרה ליה אין מיהו אבא רמאה הוא ולא יכלת ליה אמר לה מאי רמאותיה אמרה ליה אית לי אחתא דקשישא מינאי ולא מנסבא "לי מקמה" אמר לה אחיו אני ברמאות
עיין מסורת הש"ס (בשם הגאון רב חייקי ז"ל) נ"א לה מקמאי.
וצ"ע הכוונה בזה.
שמואל דוד בערקאוויטש
נראה שהגאון רב חייקי ז"ל הוקשה לו המילה בגירסא דידן "מינסבא" כי גירסת הגמ' מגילה יג: אינה כן אלא "ולא מנסיב לי מקמה". והגי' במגילה לכאו' יותר מתיישבת כי פי' "אבי לא ישיא אותי לפניה" שיעקב לא יסכים להשיא רחל לפני לאה, משא"כ הגי' בב"ב "מנסבא" הוי לשון נקיבה וא"א לומר שקאי במה שיעקב מחתן אותה אלא על מה שלאה מתחתנת. ומכיון ש"מנסבא" פי' מתחתנת, א"כ א"א לקיים הגי' בב"ב כי פי' "ולא מתחתנת לי לפניה" ואין לזה שחר.
לכן גורס ר' חייקי "ולא מנסבא לה מקמאי" ופי' "והיא לא מתחתנת לפניי" דהיינו שהיא צריכה להתחתן לפניי (כי לא יעשה כן במקומנו לתת הצעירה לפני הבכירה) ואם אני אתחתן אתך לא יתקיים המצב שאבי רוצה שלאה תתחתן לפניי.
כל טוב
דוד בלום