1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
לכ' התלמידי חכמים של כולל עיון הדף
שטר בין שטרותי פרוע כולם פרועים
יל"ע דלכאורה לרב שהולכין בממון אחר הרוב למה אי אפשר לכל מלוה לטעון ששטרו הוא מהרוב?
2.
הכולל משיב:
אפשר דהוי קבוע, שהרי כל השטרות במקומם והספק נולד במקום הקביעות. א"נ משום שגם הוא עצמו אינו יודע ושמא לא אזלינן בתר הרוב אלא בברי. טעם נוסף י"ל שכיון שאחד מהם ודאי פרוע ואי אפשר לתת תוקף לכולם, שזה נגד המציאות, שוב אין הולכים בזה אחר הרוב (ע' כיו"ב בספר יד דוד חולין קלב.).
יוסי בן ארזה