שלום וברכה לכ' תלמידי חכמים עצומים חברי כולל עיון הדף, שלמכן יסגי לעלם
בכתו' ו מי איכא הוראה לאיסור, וברש"י שהמתיר צריך שיסמוך על הוראתו, ובגמ' מייתי תרי הוראות לאיסור, חדא מהילני המלכה, ועוד מניקב הושט,
ולכוארה יש לדון, דבתרוויהו הוצרך להיות סמוך על הוראתו, דהרי הילני המלכה יעבור באיסור בל תאחר בכן יום ויום אחרי שנה שלא הביאה קרבנותיה, [ואולי יש לדון דאם מאחרין מחמת ספק אין בזה משום בל תאחר] וכן אם מורים שניקב הושט בכל שהוא הוי טרפה נמצא שהוא מחייב מלקות מי שאכל ממנה, ובודאי ריך לסמוך על הוראתו, משא"כ האוסר לבעול בתחילה בשבת, יכול להחמיר מספק.
אברהם יוסף שווארץ
שלום
גם כאן יש נפ"מ בין ודאי לספק לענין לפסול לעדות את העובר או להענישו, ואעפי"כ דנה הגמרא אם נופל לשון 'הוראה' על איסור, כי לעיקר האיסור די בספק, ואין מתאים בזה לשון הורה. וע"ע מצפה איתן על אתר.
בברכה. יוסי בן ארזה