1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
לדעת הרשב"ם פא: דבצרן ושיגרן היינו עיקר הבצירה
יל"ע איך אפשר להפריש ביכורים מן התלוש, והרי יחסר הבצירה, ולא יהיה לקיחה והבאה כא' [עי' נו"כ להרמב"ם הל' ביכורים ב י"ט שהוכיחו שאפשר להפריש מן התלוש.]
2.
הכולל משיב:
צריך שבצירת הפירות והבאתם יהיו באדם אחד, אבל מניין שצריך שהבצירה תהיה לאחר קריאת שם, שמא גם כשהם חולין גמורים מהניא בצירה.
יוסי בן ארזה
3.
אברהם יוסף שואל:
תודה רבה על כל התשובות.
לגבי בצירה, לכאורה צריך "בצירת ביכורים" וכל שיאנה בצירה ביכורים חסר בבצירה והבאה כאחד
4.
הכולל משיב:
איני יודע אם מוסכם שצריך בצירה לשם ביכורים דווקא ואם זה מעכב (צל"ע בראשונים בע"ז נא ומרכבת המשנה הל' ע"ז ז,טז), אך גם אם כן, משכח"ל שהפריש בתלוש כגון שבצרם ע"מ לקרוא להם שם לאחר תלישתם.
גמר חתימה טובה
יוסי בן ארזה