כתובות דף פה ע"א ולא יהא רב פפא כבת רב חסדא!
לא הבנתי. הרי אצל בת רב חסדא, כל ההשלכה של דבריה היה שרבא הפך את השבועה מהאשה לשכנגדה, אז למה כאן במקרה של רב פפא שואלת הגמרא שניתן לדברי רב פפא נאמנות מוחלטת ולמנוע לגמרי את גביית החוב!?
הרי רבא פסק על סמך דברי רב פפא שבעל השטר ישבע. (כך מסבירים הראשונים את דברי רבא " עד אחד לאו כלום הוא"!
מנחם הבלין
שלום
סוף סוף להפך שבועה על שכנגדה צריך גם כן עדות גמורה, שעד אחד לא נאמן לומר שפלוני חשוד. ואעפי"כ סמך רבא על פיה להפסיד את זה שהיה יכול להישבע ולהיפטר.
יוסי בן ארזה