משום דקטן אוסר עליו אבל כי מינכרא אין הקטן אוסר עליו משום גוד אסיק אפילו לשוייה פתחא
(z)
Answer: [It is not Karmelis. Rather,] the small [roof] forbids it. However, when the Mechitzos are evident, the small does not forbid it, due to Gud Asik, even to make it an opening;
אם לפי הירושלמי הוי כל הגג מקום פטור ולא רשות היחיד איך הקטן אוסר וכי במקום פטור יש איסורי טלטול?
Jonathan Burstein, United States
עיין רא"ש כאן סימן ב' שמשמע שסוף דברי התוספות כאן לא הולכים על פי דברי הירושלמי אלא על פי דברי הבבלי, כי קודם כתב הרא"ש ובירושלמי משמע דזיזין וגזוזטרות הבולטין מן הכותל לא הויין כרמלית וגו'. אבל אח"כ כתב הרא"ש מיהו לפום גמרא דידן משמע דגג הוי כרמלית היכא דלא מינכרא מחיצתא, עכ"ל הרא"ש. ונראה שזה מה שכתבו התוספות דאי לא מינכרא גדול נמי אסור משום דקטן אוסר עליו ע"כ ומשמע שתוספות הולכים לפי דברי הבבלי שגג הוי כרמלית.
שבוע טוב
דוד בלום