מוצש״ק פרשת בלק - צום הרביעי - יה״ר שיהפוך מאבל ליו״ט
כתובות ט.
רש״י ד״ה קינוי - שאמר לה אל תסתרי עם פלוני
וסתירה - שבאו עדים שנסתרה עמו אחר קינוי
יש לעיין מדוע אצל קינוי לא הזכיר שיש עדים.
ועיין בסמוך בד״ה וקינוי וסתירה - אם יש עדים שקינא לה ויש עדים שנסתרה אחר קינוי, הרי הזכיר עדים אצל שניהם.
החותם בכבוד גדול
שמואל דוד
אולי דעת רש"י להחמיר כרבר"י ריש סוטה שאף בקינוי בינו לבין עצמו נאסרת. אם כי העיקר להלכה כחכמים דבעינן שני עדים גם בקינוי. וכן יש מדייקים מהרמב"ם ריש הל' סוטה וסופם, דפסק כחכמים, ואעפי"כ משפטות דבריו בהל' אישות כד,כה נראה שאם קינא לה בינו לבינה ונסתרה חוששים ונאסרת. וע"ע הסמ"ג ועוד.
בברכה. יוסי בן ארזה