גיטין דף כז. א
המביא גט ואבד ואין לו בו סימן ומצאו לאחר זמן, האם חיישינן שמא אבד מאחר - ופסול?
במקום שהשיירות מצויות | במקום שאין השיירות מצויות | |
לרבה ללישנא קמא בר' זירא |
הוחזקו ב' יוסף וכו': חיישינן ופסול לא הוחזקו ב' יוסף וכו': לא חיישינן |
לא חיישינן |
ללישנא בתרא בר' זירא | אפי' לא הוחזקו חיישינן ופסול | לא חיישינן |
גיטין דף כז: א
מה הוא שיעור השהייה שכבר לא חשוב לאלתר?
למ"ד דתלי בשיירה | למ"ד דתלי בגט | ||
לר' נתן | כדי שתעבור שיירא ותחנה [1] שם | לרבי | כדי לכתוב את הגט |
לר"ש בן אלעזר | שרואים שלא עבר שם אדם | לר' יצחק | כדי לקרות את הגט |
ליש אומרים | שלא שהה אדם שם [2] | לאחרים | כדי לכתוב את הגט ולקרותו |
-------------------------------------------------
[1] ובתוס' (בד"ה שתעבור) פירשו בשם ר"ת ש"תשרה" הוא לשון סעודה, דע"י שמוציאין את כליהם כדי לסעוד יתכן שנפל להם גט כזה.
[2] והחילוק בין שתי הדעות, דרשב"א מחמיר טפי וס"ל שאפי' בעבר בעלמא - כבר לא הוי לאלתר. ובגמ' לקמן נחלקו אמוראים איך לפסוק את ההלכה, והכי איתא התם: רב יהודה אמר שמואל, הלכה (כדעת יש אומרים לקולא) שבעינן דלא שהה אדם שם (ואם רק עבר חשיב עדיין לאלתר. רבה בר בר חנה אמר רב יצחק בר שמואל, הלכה (כדעת רשב"א) שלא עבר אדם שם.
-------------------------------------------------