1) TOSFOS DH ha'Lomed Torah b'Taharah Nosei Ishah v'Achar Kach Lomed Torah
תוספות ד"ה הלומד תורה בטהרה נושא אשה ואחר כך לומד תורה
(SUMMARY: Tosfos points out that elsewhere it is better to learn first.)
בפרק קמא דקידושין (דף כט:) איכא למאן דאמר איפכא ואמרינן לא פליגי הא לן והא להו
(a) Reference: In Kidushin (29b) there is an opinion that says oppositely, and we say that they do not argue. This is for us (in Bavel), and this is for them (in Eretz Yisrael. Tosfos there brings two opinions about in which place it is better to learn first.)
2) TOSFOS DH u'Micha'el Sar ha'Gadol Omed u'Makriv Alav Korban
תוספות ד"ה ומיכאל שר הגדול עומד ומקריב עליו קרבן
(SUMMARY: Tosfos brings two Midrashim that argue about what Micha'el offers.)
מדרשות חלוקין יש מי שאומר נשמותיהן של צדיקים ויש מי שאומר כבשים של אש
(a) Observation: There are differing Midrashim. One says that he is Makriv Neshamos of Tzadikim, and one says that he offers lambs of fire.
והיינו דאמרינן בשמונה עשרה בעבודה ואשי ישראל ותפלתם מהרה באהבה תקבל ברצון
(b) Remark: [The first Midrash] explains why we say in Shemoneh Esre in Birkas Retzei "v'Ishei (people, i.e. Neshamos of) Yisrael u'Sfilasam Meherah b'Ahavah Sekabel b'Ratzon";
ויש אומרים דקאי אדלעיל והשב את העבודה לדביר ביתך ואשי ישראל. לא מצאתי יותר:
1. And some say that [v'Ishei Yisrael] refers to the previous words "v'Hashev Es ha'Avodah li'Dvir Beisecha v'Ishei (the Korbanos of) Yisrael."