THE LAW OF STUMIM (Yerushalmi Perek 4 Halachah 4 Daf 18b)
רבי בא בשם רב מעות סתומין אין בהמה סתומה
(R. Ba citing Rav): [There is a Halachah of] Ma'os Stumim [they go to Nedavah], but there is no Halachah of a Stumah animal (for Korbanos Nezirus, and it was not designated for any particular Korban).
אמר רב ששת ותני כן יכול לא יצא בקרבן אביו בבהמה שהפריש מן הקלה לחמורה ומן [דף יט עמוד א (עוז והדר)] החמורה לקלה מן הקלה לקלה ומן החמורה לחמורה שכן אינו מגלח על בהמת אביו נזירות
Support (Rav Sheshes - Beraisa) Suggestion: Perhaps one is not Yotzei through an animal that his father separated for a light [Aveirah, e.g. for a Shevu'ah, which has no Kares] for a severe [Aveirah, e.g. Chelev], or through severe for light, or through light for light, or through severe for severe, for one is not Megale'ach on his father's animal separated for Nezirus...
אבל יצא בקרבן אביו במעות שהפריש מן הקלה לחמורה ומן החמורה לקלה ומן הקלה לקלה ומן החמורה לחמורה שכן הוא מגלח על מעות נזירות בזמן שהן סתומין לא בזמן שהן מפורשין
... However, [perhaps] one is Yotzei through a Korban [bought with] coins that his father separated for a light [Aveirah] for a severe [Aveirah], or from severe for light, or from light for light, or from severe for severe, for one is Megale'ach on [his father's] coins for Nezirus, when they are Stumos
תלמוד לומר [ויקרא ד כח לב] קרבנו בקרבנו הוא יוצא אינו יוצא בקרבנו של אביו
Rejection: "Korbano" - he is Yotzei through his [own] Korban, and he is not Yotzei through his father's Korban.
כשהוא אצל המעות הוא מזכיר סתומין
Inference: [Only] regarding coins, it mentions 'Stumos', [but not regarding animals, for the law of Stumos does not apply to them].
בהמה אין עליה הילכות סתומין בתחילה יש עליה הילכות סתומין בסוף מעות יש עליהן הילכות סתומין בתחילה ואין עליהן הילכות סתומין בסוף
An animal does not have the law of Stumah at the beginning, but it has the law of Stumah at the end. Coins have the law of Stumos at the beginning, but they do not have the law of Stumos at the end.
מעות יש עליהן הלכות סתומין בתחילה דתנינן היו (לו) [נראה שצ"ל לה] מעות סתומין יפלו לנדבה
Coins have the law of Stumos at the beginning - our Mishnah teaches that if she had Ma'os Stumim, they go to Nedavah;
בהמה אין עליה הילכות סתומין בתחלה דתנן רבן שמעון בן גמליאל אומר הביא שלש בהמות ולא פירש
An animal does not have the law of Stumah at the beginning - a Mishnah teaches that R. Shimon ben Gamliel says, if a man brought three animals and did not specify [the one Kosher for the Chatas is offered for the Chatas...]
מעות אין עליהן הילכות סתומין בסוף (דתנן) [צ"ל דתניא - קרבן העדה] אילו לחטאתי ושאר לשאר נזירותי ומת מועלין בכולן ואין מועלין במקצתן
Coins do not have the law of Stumos at the end - a Beraisa teaches that [if one said] 'these are for my Chatas, and the rest are for the rest of my Nezirus', and he died, Me'ilah applies to all of them, and Me'ilah does not apply to part of them;
בהמה יש עליה הילכות סתומין בסוף בשהביא מעות וחיללן על בהמה
An animal has the law of Stumos at the end, when he brought coins and profaned them on an animal.
הפריש חמור כמפריש מעות
If one separated a donkey (which cannot ever get Kedushas ha'Guf), this is like separating coins;
הפריש שור רבי יוסי בי רבי בון רבי חייה בר לולייני תריהון אמרין בשם שמי חד אמר כמפריש מעות וחד אמר כמפריש בהמה:
If one separated a bull (which is Kosher for other Korbanos, but not for Korbanos Nazir), R. Yosi bei R. Bun and R. Chiyah bar Lulaini [argued about this]. One said that this is like separating coins, and one said that this is like separating an animal.