זבחים דף קי"א ע"א א
אליבא דרב פפא, מה דין נסכים במקומות הבאים?
| האם קרבו במדבר | האם קרבו בבמת יחיד | העלה בחוץ בלא קידוש כלי | |
| לתנא קמא | קרבו | קרבו | חייב | 
| לר' אלעזר | קרבו | לא קרבו | פטור | 
אליבא דרבינא, מה דין ניסוך היין וניסוך המים לת"ק ור"א במקומות הבאים?
| האם קרבו במדבר | האם קרבו בבמת יחיד | העלה בחוץ בלא קידוש כלי | |
| ניסוך היין | קרבו | קרבו | חייב | 
| ניסוך המים | לא קרבו | לא קרבו | לת"ק: חייב לר"א: פטור | 
המנסך שלשה לוגין של יין בחוץ לתנאים דלהלן, מה דינו?
| כשקדשן בכלי | כשלא קדשן בכלי | |
| לתנא קמא | חייב | לרב אדא: פטור [1] לרבה בריה דרבא: חייב [2] | 
| לר' אלעזר בר' שמעון | חייב | פטור | 
אליבא דר' ישמעאל שאמר שלא קרבו נסכים במדבר, באיזה קרבן מיירי? [תד"ה לדברי].
| בקרבן ציבור | בקרבן יחיד | |
| לרש"י בקדושין | קרבו | קרבו | 
| לסברת תוס' | לא קרבו | קרבו | 
זבחים דף קי"א ע"א - המשך א
אליבא דר' נחמיה, האם שיירי הדם מעכבים? [לשיטת רש"י וגירסתו].
| שיירים דחטאות הפנימיות | שיריים דחטאות החיצוניות | |
| לר' יוחנן ולמסקנת הגמ' | מעכבים | מעכבים | 
| לרב אדא בר אהבה | מעכבים | לא מעכבים | 
זבחים דף קי"א ע"ב. א
המעלה קרבן העוף בחוץ כשעשאו באופנים דלהלן, האם חייב?
| בפנים, והוציאו והעלהו בחוץ | בחוץ, והעלהו בחוץ | |
| מלק - | חייב | פטור [3] | 
| שחט - | פטור | חייב | 
לזעירי או לרבא, השוחט בבמת קדשים בלילה או המקבל בכלי חול והעלה בחוץ, מה דינו?
| כשעשה כן בפנים והעלה בחוץ | כשעשה כן בחוץ והעלה בחוץ | |
| לתנא קמא | פטור | חייב | 
| לר' שמעון | חייב | חייב | 
קיבל את דם החטאת באופנים הבאים, ונתן ממנו במקומות דלהלן, מה דינו?
| נתן בחוץ ובפנים | נתן בפנים ובחוץ | נתן פעמים בחוץ | |
| קיבל בכוס אחת | חייב | לר' נחמיה: חייב לחכמים דלעיל: פטור | חייב אחד | 
| קיבל בשתי כוסות | חייב [4] | פטור | בהעלם אחד: חייב אחד בשתי העלמות: חייב שתים | 
[1] פירש"י בד"ה בירוצי מדות, דלרב אדא לכו"ע בעינן קדושת כלי, [ואם לא קדש בכלי פטור לכו"ע גם לת"ק], ורק נחלקו לענין בירוצי מדות בלח, שלת"ק מתקדשים שנטפלים ליין שבתוך הכלי, ולראב"ש אינם מתקדשים.
[2] ס"ל שלת"ק לא בעינן קודשת כלי, ולכך חייב בחוץ גם בלא קדושת כלי, דס"ל דקרבו נסכים בבמה קטנה אף שלא שייך בהם קדושת כלי, וראב"ש ס"ל שלא קרבו.
[3] אבוה דרב שמואל, תני בשם ר' שמעון שאף המולק בפנים והעלהו בחוץ חייב, ותני נמי הכי במתניתין: ר"ש אומר כל שחייבין עליו בפנים והעלה בחוץ [כמו במלק בפנים], חייבין עליו בחוץ [במלק בחוץ והעלה בחוץ].
[4] אפי' לר' נחמיה, דכוס אחד עושה את הכוס השני דחוי ואינו שיריים.
 


