TUM'OS THAT DO NOT CANCEL NEZIRUS (Yerushalmi Perek 7 Halachah 3 Daf 36b)
מתני' אבל הסככות והפרעות
(Mishnah): However, [the following do not cancel Nezirus and obligate Korban Tum'ah -] Sechachos or Pera'os (these will be explained);
ובית הפרס וארץ העמים
Beis ha'Peras (a field in which a grave was lost or plowed), or Chutz la'Aretz;
והגולל והדופק
A Golel (cover of a coffin, or a monument) or its supporting stones;
ורביעית דם ואהל ורובע עצמות
[Tum'as Ohel of] a Revi'is of blood, or Tum'as Ohel of a quarter Kav of bones;
וכלים הנוגעין במת
Kelim that touched a Mes;
וימי ספירו וימי גמרו
The days of Sefirah (the seven days a Metzora counts between the two times he shaves) and the days of Muchlat (after he brought a Siman of absolute Tum'ah.
על אילו אין הנזיר מגלח ומזה בשלישי ובשביעי ואינו סותר את הקודמים (התחיל מונה) [צ"ל ומתחיל למנות - קרבן העדה] מיד וקרבן אין לו
For these, a Nazir does not shave [Tiglachas Tum'ah]. They sprinkle on him on days three and seven, he does not cancel the previous days counted, and he immediately resumes counting [after becoming Tahor], and there is no Korban Tum'ah for him.
באמת אמרו ימי הזב והזבה וימי הסגירו של מצורע הרי אילו עולין לו:
B'Emes, they said that days of a Zav, Zavah and Hesger (a Metzora waiting to see if he will become Muchlat) count towards his [Nezirus].
גמ' בנתיים מהו
(Gemara) Question: What is the law of Beintayim (this will be explained)?
ר' יוחנן אמר בנתיים להקל
Answer #1 (R. Yochanan): We are lenient about Beintayim.
רבי שמעון בן לקיש אמר בנתיים להחמיר
Answer #2 (Reish Lakish): We are stringent about Beintayim.
מהו בנתיים זה אבר מן המת ואבר מן החי שאין עליהן בשר כראוי
What is Beintayim? It is Ever Min ha'Mes or Ever Min ha'Chai that does not have enough flesh.
ר' יוסי בעי מניין עצם כשעורה לא מן הדין קרייא [במדבר יט טז, יח] או בעצם אדם [צ"ל הנגע בעצם - ספר ניר] הכא את עבד לה כשעורה והכא את עבד לה פחות מכשעורה
Question (against Reish Lakish - R. Yosi): A bone k'Se'orah - do we not learn [its Tum'ah] from these verses - "Oh b'Etzem Adam", "ha'Noge'a ba'Etzem"? ("B'Etzem Adam" refers to what is recognizably from a person, i.e. a spine or skull; it has Tum'as Ohel. "Ha'Noge'a ba'Etzem" teaches a bone k'Se'orah, which has only Tum'as Maga.) Here you say that it must be k'Se'orah, and here (a limb without enough flesh, which has only Tum'as Maga, and is also learned from the latter verse) you [are Metamei it even] less than k'Se'orah!
תני רבי שמואל בר אבודמא [במדבר יט טז] בחלל כל שהוא חלל בחלל זה אבר מן המת ואבר מן החי שאין עליהם בשר כראוי
Answer (R. Shmuel bar Avduma - Beraisa): "Ba'Chalal" (in verse 16) is [a limb with enough flesh] of any size [which is Metamei b'Ohel]. "Be'Chalal" [in verse 18] teaches about Ever Min ha'Mes or Ever Min ha'Chai without enough flesh [which has only Tum'as Maga. Just like the former is of any size, also the latter. We explained this based on SEFER NIR.]