WHEN AVODOS NEED TO BE REPEATED (Yerushalmi Perek 4 Halachah 3 Daf 22a)
מתני' שחטו וקיבל במזרק את דמו נתנו למי שהוא ממרס בו על הרובד הרביעי שבהיכל כדי שלא יקרש
(Mishnah): He slaughtered it and received the blood in a bucket. He gave it to someone who stirred it on the fourth stratum in the Heichal, lest it congeal.
נטל את המחתה ועלה לראש המזבח ופנה גחלים אילך ואילך וחתה מן המעוכלות הפנימיות וירד והניחה על הרובד הרביעי שבעזרה:
He took the Machtah (incense pan) and ascended to the top of the Mizbe'ach. He cleared away coals in this direction and that direction, and scooped from inner consumed coals. He descended and left it on the fourth stratum in the Azarah.
[דף כח עמוד ב (עוז והדר)] גמ' כיני מתניתא על הרובד הרביעי שבעזרה
(Gemara): Our Mishnah should say [also in the Reisha] "on the fourth stratum in the Azarah.'' (Someone stirs it, and no one may be in the Heichal when the Kohen Gadol goes inside.)
תני שחט בחוץ חייב חפן (בפנים) [צ''ל בחוץ - קרבן העדה] פטור חתה והקטיר ונשפך הדם יביא פר אחר ונכנס בדמו
(Beraisa): If he slaughtered [the bull] outside he is liable. If he took a double handful [of Ketores] outside he is exempt. If he scooped [coals] and burned [Ketores] and the blood spilled, he brings another bull and enters with its blood. (He need not burn Ketores again.)
עד שלא הקטיר נשפך הדם חתייה פסולה היא והוא צריך לחות כתחילה
If before he burned, the blood spilled, the scooping is Pasul. He needs to scoop from the beginning.
ספק עד שלא הקטיר נשפך הדם וספק משהקטיר נשפך הדם להביא פר אחר ולהיכנס בדמו אין את יכול שאני אומר עד שלא הקטיר נשפך הדם והיא חתייה פסולה והוא צריך לחות כתחילה
If it is a Safek whether before Haktarah the blood spilled, or after Haktarah the blood spilled, you cannot bring another bull and enter its blood [without another Haktarah], for I can say that the blood spilled before Haktarah, and the scooping is Pasul, and he must scoop [and burn] from the beginning;
[צ''ל ולחות כתחילה - קרבן העדה] אין את יכול שאני אומר משהקטיר נשפך הדם והיא חתייה כשירה והוא עובר משם הכנסה יתירה
And he cannot scoop [and burn] from the beginning, for I can say that the blood spilled after Haktarah, and the scooping [and Haktarah] was Kosher, and he transgresses entering [the Kodesh ha'Kodoshim] more than needed!
ובטלו העבודות אשכחת אמר בטלו עבודות של אותו היום
Question: Are the Avodos Batel - will you say that the Avodos of the day are Batel (he cannot continue Avodas Yom Kipur?! Rather, surely this is not so! Rather, he enters to burn again - OHR SOMAYACH Avodas Yom ha'Kipurim 5:25.)