REPEATEDLY ASKING FORGIVENESS (Yerushalmi Perek 8 Halachah 7 Daf 42b)
שמואל אמר ההן דחטא על חבריה צריך מימר ליה סרחית עלך ואין קבלי' הא טבאות ואין לא מייתי בני נש ומפייס ליה קומיהון
(Shmuel): One who sinned against his friend (Ploni), he must say to him "I sinned against you.'' If he is appeased, fine. If not, he brings people and appeases him in front of them.
הדא היא דכתי' [איוב לג כז] ישר על אנשים יעשה שורה של אנשים ויאמר חטאתי וישר העויתי ולא שוה לי אם עשה כן עליו הכתוב אומר [שם כח] פדה נפשו מעבר בשחת וחיתו באור תראה
Source: It says "Yashor Al Anashim'' - he must make a Shurah (line of people to appease him in front of them). "Va'Yomer Chatasi v'Yashar He'evesi v'Lo Shaveh Li'' - if he did so, the verse says about him "Padah Nafsho me'Avor b'Shachas v'Chayaso ba'Or Tir'eh'' (even if Ploni did not pardon him).
מית צריך מפייסתיה על קיברתיה ומימר סרחית עלך
If Ploni died, he must appease him at his grave, and say "I sinned against you.''
תני עבירו' שנתודה עליהן ביה''כ שעבר א''צ להתוודות עליהן יוה''כ הבא
(Beraisa): Aveiros that one confessed on the previous Yom Kipur, one need (should) not confess them on the coming Yom Kipur;
אם עשה כן עליו הכתו' אומר [משלי כו יא] ככלב שב על קאו כסיל שונה באולתו
If he did so, it says about him "k'Chelev Shav Al Ke'o Kesil Shoneh b'Ivalto.'' (MISHNAS R. AHARON - mention of sin belittles Hash-m's honor. This Tana holds that the Torah permitted only once, in order to enable the person to get Kaparah.)
תני ר' ליעזר אומר ה''ז זריז ונשכר
(Beraisa - R. Liezer): [If he did so,] he is zealous and profits.
מ''ט דר' ליעזר [תהילים נא ה] וחטאתי נגדי תמיד
What is R. Liezer's reason? "V'Chatasi Negdi Samid.''
מה מקיים ר''א טעמא דרבנן ככלב שב על קאו כסיל שונה באולתו בשונה באותה העבירה
How does R. Liezer establish Chachamim's source, "k'Chelev Shav Al Ke'o Kesil Shoneh b'Ivalto''? It refers to one who repeats the same Aveirah.
מה מקיימין רבנן טעמא דרבי ליעזר וחטאתי נגדי תמיד שלא יהו בעיניו כאילו לא עשאן אלא כשעשאן ונמחל לו.
How do Chachamim establish R. Liezer's source, "v'Chatasi Negdi Samid''? [His sins] should not be in his eyes as if he never did them, rather, he did them, and he was pardoned.