זבחים דף קי"ז ע"א א
מאיזה מחנות משתלחים הטמאים דלהלן?
| ממחנה שכינה | ממחנה לויה | ממחנה ישראל | |
| טמאי מתים | משתלחים | אינם משתלחים | אינם משתלחים | 
| זבין ובעלי קריין | משתלחים | משתלחים | אינם משתלחים | 
| מצורעים | משתלחים | משתלחים | משתלחים | 
בן לוי שהרג גולה למקומות כדלהלן, האם זה לכתחילה? [תד"ה עיר].
| גולה מפלך לפלך | גולה בפלכו לשכונה אחרת | |
| לתי' א' בתוס' ומשמעות רש"י [1] | לכתחילה | בדיעבד | 
| לאי נמי בתוס' | לכתחילה | לכתחילה [2] | 
איזה קרבנות קרבים על במה קטנה?
| נדרים ונדבות - עולות ושלמים | חטאות ואשמות - חובות דיחיד ודציבור | מנחות [3] ונזירות | |
| לר' מאיר | קרבים | אינם קרבים | קרבים | 
| לחכמים | קרבים | אינם קרבים | אינם קרבים [4] | 
זבחים דף קי"ז ע"א [וע"ב] א
איזה קרבנות קרבים על במה גדולה (בזמן היתר במה קטנה - גלגל [5])?
| נדרים ונדבות - דיחיד | חובות דיחיד [6] | חובות ציבור הקבוע להם זמן - עולות | חובות ציבור - חטאות [7] | פסחים | |
| לר' יהודה | קרבים | קרבים | קרבים | קרבים | קרבים | 
| לר"מ וחכמים | קרבים | אינם קרבים | קרבים | קרבים | קרבים | 
| לר' שמעון | קרבים | אינם קרבים | קרבים | אינם קרבים | קרבים | 
זבחים דף קי"ז ע"ב. א
האם קרבנות הנזיר קרבים בבמה?
| חטאת ואשם | עולה ושלמים | |
| להו"א דשמואל | קרבים | לר"מ: קרבים לחכמים: אינם קרבים | 
| למסקנא דשמואל | לר"מ: קרבים לחכמים: אינם קרבים | אינם קרבים | 
[1] הנה הוקשה לתוס' שמשמע שגבי בן לוי גולה מעיר לעיר [ולכאורה לא יכול להשאר בעירו]. ובתי' ראשון כתבו שלכתחילה יגלה לעיר אחרת, ובדיעבד אם גלה לפלכו לשכונה אחרת משכונתו פלכו קולטו.
[2] ורק עצה הוא לו לגלות לעיר אחרת כדי שיוכל להלך כל העיר, דבעירו אינו יכול לחזור לשכונתו - דהוי כיוצא מחוץ לתחום.
[3] כתבו תוס' בעמ' ב' בד"ה ורבנן, שלחכמים גם עופות לא קרבו. [והם וכן המנחות לא קרבו לא בבמה קטנה ולא בבמה גדולה].
[4] מבואר בעמ' ב' דס"ל דדוקא זבחים קרבים בבמה ולא מנחות. וכן בנזירות ס"ל שאינם חשובים נדר ונדבה, דהא הוא אסר עצמו ביין ותגלחת ומאליו נתחייב בקרבנות.
[5] אמנם באהל מועד שבמדבר שהיו אסורים הבמות הקטנות, היה קרב הכל במשכן בין קרבנות יחיד ובין ציבור.
[6] כגון חטאות ואשמות בכור ומעשר.
[7] בין הקבוע להם זמן כשעירי הרגלים וראשי חדשים, ובין שאין קבוע להם זמן, כפר העלם דבר ושעירי ע"ז, ועי' תד"ה ר"ש [הראשון].
 


