עבודה זרה דף ל' ע"א א
יין מזוג או מבושל, האם יש בו משום גילוי או משום יין נסך?
יין מגולה שישן לצידו אדם, האם אמרינן אימת ישן עליהם ומותר בשתיה?
ביום | בלילה | |
לרב חלקיה בר טובי | אמרינן | לא אמרינן |
לסתמא דגמרא | לא אמרינן | לא אמרינן |
האם שותים מים בבית אלמנה או בבית עכו"ם?
בבית עכו"ם | בבית אלמנה | |
לרב | לא שותים | שותים |
לשמואל | ללשון ראשון: שותים ללשון שני: לא שותים |
לא שותים |
עבודה זרה דף ל' ע"ב א
יין שהקרים (שנעשה חומץ אבל לא חומץ הגון), האם יש בו גילוי או ניסוך?
תוך ג' ימים | אחר ג' ימים | |
לרבא | יש בו | אין בו |
לנהרדעי | יש בו | משום ניסוך: אין בו משום גילוי: יש בו |
-------------------------------------------------
[1] לענין ניסוך לא מבואר בגמ' מה סברתם.
[2] ולא חילקו רבה ורב יוסף כמה מזוג יהיה כדי שלא יהיה בו גילוי, ורב פפא אמר שלא אמרו אלא כשמזוג היטב אבל מזוג ולא מזוג חוששין, [וכן אם מזגו הנחש בעצמו חוששין].
[3] והגם שרבה ורב וסף הזכירו רק שאין בו משום נסוך ולא הזכירו גילוי במבושל, מ"מ לשיטתם איבעיא בגמ' אם יש בו משום גילוי והעלתה הגמ' שאין בו.
-------------------------------------------------