בבא בתרא דף ע"ח ע"א א
המוכר ס"ת בהמה ומרגלית ביותר מכדי דמיהן, ובאופן שאין הדעת טוען בזה,
האם יש בזה אונאה וביטול מקח?
לר' יהודה | לרבנן | |
אין | יש | לתי' א' בגמ' |
אין | אין | לתי' ב' בגמ' |
לעולא המוכר חמור בסתם, איזה סוגי כלים נמכרים עמו?
לנחום | לרבנן | |
מכורים | מכורים | אוכף מרדעת קילקלי וחבק |
מכורים | אינם מכורים [1] | שק דיסקיא וכומני |
מה הן צדדי האיבעיא בגמ' במוכר חמור אם עודן עליו או לא?
באין עודן עליו | בעודן עליו | |
לכו"ע אינם מכורים | לנחום: מכורים לרבנן: אינם מכורים |
צד א' |
לנחום: מכורים לרבנן: אינם מכורים |
לכו"ע מכורים | צד ב' |
לנחום: מכורים לרבנן: אינם מכורים |
לנחום: מכורים לרבנן: אינם מכורים |
(תד"ה או) צד ג' |
בבא בתרא דף ע"ח סע"א וע"ב
לר' יהודה המוכר חמור באופנים דלהלן, מתי כליו מכורים?
באין עודן עליו [2] | בעודן עליו | |
אינם מכורים | מכורים | חמורך זה |
אינם מכורים | אינם מכורים | חמורך הוא |
דף ע"ח ע"ב א
המוכר חמור או פרה, מתי מכר גם את בניהם?
בפרה | בחמור | |
הבן מכור | הבן מכור | אמר היא ובנה |
הבן אינו מכור | הבן אינו מכור | אמר בסתם |
הבן אינו מכור | הבן מכור | אמר שרוצה מניקה |
-------------------------------------------------
[1] והסיקה הגמ' דאפי' אמר לו חמור וכליו, הכלים האלה אינם מכורים לרבנן, כיון שס"ל לרבנן שחמור בסתם, מיועד לרכיבת איש ולא למשא.
[2] כן מבואר ברשב"ם בסוף העמ' בד"ה ת"ש, דכל דברי ר' יהודה הם דוקא בעודן עליו, שבזה יש לחלק בין חמורך זה לחמורך הוא, וכמבואר החילוק בעמ' ב'.
-------------------------------------------------