שאלות על רש"י
1)
רש"י: למה כתב אחד וכו': אולי קודם שנבראו שאר הימים אי אפשר לומר "יום ראשון" אלא יום אחד?
1.
גור אריה: בזמן שכתב משה את התורה כבר נבראו שאר הימים ואפשר היה לכתוב "יום ראשון".
2.
גור אריה: אמנם לא הושלמו שאר הימים [ולא יצאו אל הפועל] אבל הם כבר נבראו [והם קיימים בכח] שהרי ששת ימי בראשית ענין אחד הם, ולכן אפשר לכתוב "יום ראשון".
2)
רש"י: שהיה...יחיד בעולמו: כיצד יתפרש הפסוק לפי זה?
1.
גור אריה: אין הכוונה לפרש את הפסוק 'יום שהיה הקב"ה אחד' אלא יום אחד כמשמעו, ונקרא אחד ולא ראשון ע"ש שבאותו יום היה הקב"ה אחד בעולמו, עיי"ש.