רא"ם: לשם מה כתוב "מלבד נשי בני יעקב", פשוט שכך שהרי הפסוק בא למנות את יוצאי ירך יעקב?
גור אריה: יש מקום לטעות שיש למנות גם את הנשים שאינן יוצאי ירכו, והן לא נמנו כי הן מתו.
גור אריה: הכתוב רוצה למנות גם אותן- לא בפרט אלא בכלל.
למה נמנו רק יוצאי ירך יעקב ולא יעקב עצמו?
מהר"ל (גבורות ה' פי"ג, עמ' סח ד"ה זרע): יעקב הוא השורש ולכן הוא לא נכלל במנין התולדות- כי ספירה לא שייכת בדבר יחידי.
שאלות על רש"י
רש"י: שמתו לפני ירידתן למצרים: אולי הן לא מתו אלא נכללו ב"מלבד נשי בני יעקב"?
גור אריה: "נשי בני יעקב" כולל רק את הנשים שאינן מזרע יעקב.
גור אריה: הכתוב בא למנות את זרע יעקב, ואם הן נכללו ב"נשי בני יעקב" לא ידענו מספרם.
גור אריה: לא צריך לומר שהן מתו, אלא שהן טפילות לתאום שלהן (כפי שהתורה לא מספרת על לידתן) ולכן לא נספרו.