שאלות על רש"י
רש"י: למדנו שלמד נח תורה: אולי נח לא למד תורה אלא החיות באו מאיליהן, ומי שקלטה אותו התיבה נכנס?
גור אריה: חיה שהשחיתה דרכה לא נקלטה בתיבה כי היא לא ראויה לתיבה, אבל הראויה לתיבה- אין סברה שלא תקלט בגלל שנכנס כבר זוג לפניה.
גור אריה: בגמ' אכן מבואר שנח הכניס כל מי שקלטתו התיבה 1 , ורש"י הוכיח שנח למד תורה שאלמלא כן- לא שייך לומר "הטהורה" בזמן שנח איננו יודע כלל מטהורים וטמאים.
והוסיף הגור אריה שהתיבה לא קלטה יותר משנים או שלא היו בעולם יותר משנים שלא השחיתו את דרכם.
רש"י: למדנו שלמד נח תורה: בגמ' כתוב שהתיבה קלטה רק מהטהורים שבעה, שאלמלא כן כיצד ידע נח מי טהורה, וקשה שנח למד תורה וידע מי טהורה?
גור אריה: יש בודאי מינים שנח לא הכיר [ובהכרח הכניס את מי שהתיבה קלטה].
רש"י: למדנו שלמד נח תורה: כיצד למד נח תורה, והרי גוי שלמד תורה חייב מיתה?
גור אריה: דין זה נאמר רק אחרי שנתנה תורה לישראל כי התורה מאורסה לנו.
רש"י: כדי שיקריב מהם קרבן בצאתו: למה דוקא שבעה?
גור אריה: נגד 6 זמנים- זרע וקציר, קור וחום, וקיץ וחורף- זוג לכל זמן כי כל זמן נמשך חודשיים, ועוד זוג לקיום המין כמו בטמאים. 1
גור אריה: מכיון שצריך יותר משנים, העמידו הכתוב על 7 כי זהו סך של מספר שחוזר על עצמו, כמו 7 ימי השבועה ו-7 שנות השמיטה.
אולי המכוון שנח הקריב קרבנות כדי לקיים את הסדר של "זרע וקציר...לא ישבותו" ולכן הוא צריך להקריב קרבנות כנגד עונות השנה.