שאלות על רש"י

1)

רש"י: אהליבמה היא יהודית: למה לעיל היא נקראת "בת בארי" וכאן "בת ענה"?

1.

גור אריה: עשיו שינה גם את שם אביה כי 'ענה' היה ידוע כממזר.

2)

רש"י: אהליבמה היא יהודית: לעיל כתוב שהיא חיִתית וכאן כתובת שהיא חיוית?

1.

גור אריה: החִוי היו הגרועים שבבני חם (כי חִוי פרושו נחש) ולכן אמר עשיו שהיא חיִתית.

3)

רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: אם כך למה כתוב שהיא בת ענה?

1.

גור אריה: היא נראתה בתו של ענה אבל באמת הייתה בת צבעון.

4)

רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: אולי היא בת צבעון ושם אמה ענה?

1.

גור אריה: בסתם התורה לא מייחסת את הבת לאם אלא כשיש סיבה לכך.

5)

רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: אולי להפך- ענה בא על אשת צבעון?

1.

רא"ם: עדיף לומר שצבעון הוא זה שנתקלקל פעמיים- כאן ולקמן (פסוק כד) כשבא על אמו- אשת שעיר, ונולד ענה.

2.

גור אריה: אילו היה ענה האב האמיתי, אחר שייחסנו אותה אליו, שוב אין ליחס אותה אל צבעון שרק נראה כאביה.

6)

רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: למה לא פירשו שצבעון היה אבי אביה של אהליבמה ובני בנים כבנים?

1.

גור אריה: אם כך, היה צריך לכתוב 'בת ענה בן צבעון'.

2.

גור אריה: כשבא ליחס את התולדות אל מולידיהם ראוי יותר לייחסם אל אביהם, והיחוס אל הסבא הוא לא היחוס האמיתי.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים