שאלות על רש"י

1)

רש"י: הנשכח כדין וכו': מה כוונת רש"י?

1.

גור אריה: אין לפרש 'נמצא' בלשון עבר אלא בלשון עתיד- לא 'המשתכח' אלא 'הנשכח'.

2)

רש"י: הנשכח כדין: מה הכריח את רש"י לפרש "הנמצא" בלשון עתיד ולא בלשון עבר?

1.

גור אריה: אם הייתה כוונת פרעה לומר 'האם נמצא בעולם איש כזה' היה לו לומר זאת מיד אחר פתרון החלום- ולא אחרי שכתוב "וייטב הדבר בעיני פרעה" 1 .


1

אפשר היה לפרש שפרעה נהנה מפתרון יוסף ואמר 'הנמצא איש כזה בכל העולם'?! (ואז "הנמצא" נאמר בלשון עבר) ואת זה בא רש"י להפקיע שכלפי מה שאמר יוסף שפרעה יחפש איש נבון וחכם אמר פרעה- אם נבקש איש נבון וחכם, 'הנמצא איש נבון וחכם כזה- כיוסף' (ומילת "הנמצא" מתפרשת בלשון עתיד.)

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים