שאלות על רש"י

1)

רש"י: על שני מקדשות וכו': למדו שבכה על 2 מקדשות כי כתוב "צוארי" בלשון רבים, וקשה שגם "צואריו" הוא לשון רבים?

1.

גור אריה: ב"צוארי" יש יו"ד הריבוי ולכן דרשו ב' מקדשות, אבל ב"צואריו" היו"ד איננה נשמעת, ולכן לא דרשו כך.

2)

רש"י: על משכן שילה: אם אין כאן יתור, מנין שזה בא לדרשה?

1.

גור אריה: כיון שב"צוארי" יש ריבוי לדרשה, גם "צואריו" בא לדרשה.

3)

רש"י: על משכן שילה: אם "צואריו" מתפרש בלשון יחיד, למה זה נכתב בלשון רבים?

1.

גור אריה: האיברים שמתחת לצואר הם שנים שנים, והצואר הוא המחבר את שני הצדדים, ולכן הוא נקרא לפעמים בלשון רבים.

4)

רש"י: על שני מקדשות...על משכן שילה: למה בכו על זה עכשיו?

1.

גור אריה: יוסף הוא ראש לעשרת השבטים [שאבדו], והתגלות יוסף לאחיו הוא מעשה אבות סימן לבנים שלכשיתוודע יהודה אל עשרת השבטים הוא יעשה זאת בבכי ובתחנונים ואז יבכו על החורבן של יוסף והחורבנות של בנימין. 1


1

ע"ע בעניין זה במהר"ל בנצח ישראל (פל"ד, עמ' קנז, ד"ה ויראה)

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים