1)

מה ענין הדינים המנויים כאן בפסוק (שה, תמים, זכר, מכבשים ועיזים)?

1.

עי' לעיל 12:3:9:1.

שאלות על רש"י

2)

רש"י: תמים - בלא מום: למה לא נלמד מכאן שצריך להיות שה לגמרי- להוציא מקצת שה, כגון הבא מחיה ועז?

1.

גור אריה: כלאים אינם קרבים על המזבח ולזה לא צריך את הפסוק כאן.

3)

רש"י: כל שנתו קרוי בן שנה: במכילתא כתוב- אין לי אלא בן שנה, כל שנתו מנין?...קל וחומר וכו', משמע שצריך דרשה בשביל להכשיר כל שנתו?

1.

רא"ם: רש"י דיבר על 'תוך שנתו' שהוא קרוי 'בן שנה', ואילו המכילתא באה ללמוד על מי שכבר עלתה לו שנה- חוץ מהשנה שהוא עומד בה. 1

2.

גור אריה: המכילתא באה ללמד שהשה כשר כל שנתו- גם אחר שעלתה לו שנה למעשר בהמה 2 , ורש"י בא אחרי דברי המכילתא שכל שנתו קרוי בן שנה.


1

נראה מהרא"ם שהמכילתא הכשירה שה שנכנס לשנתו השניה, והקשה עליו הגור אריה שבן 13 חודש הוא פלגס ולא שה, ופסול לקרבן פסח.

2

שהרי באחד באלול ראש השנה למעשר בהמה.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים