1)

מה טעם הדינים הכתובים כאן בפסוק?

1.

עי' לעיל 12:3:9:1.

שאלות על רש"י

2)

רש"י: ובשל מבשל- כל זה באזהרת אל תאכלו: מה בא רש"י לחדש?

1.

גור אריה: אל תפרש 'אל תאכלו נא אלא בשל מבושל במים', שהרי הכתוב ממשיך- "כי אם צלי אש", מוכח ש"ובשל מבושל" בכלל הלאו.

3)

רש"י: מנין לשאר משקין? תלמוד לומר ובשל מבושל מכל מקום: אל תכתוב "במים" ולא נזדקק לדרשה זו?

1.

גור אריה: צריך דוקא צלי אש, ולא צלי על ידי דבר אחר 1 , ומפני שיש מקומות בהם צליה בכלל בישול, היה אפשר לפרש ש"אל תאכלו...מבושל" כולל לאו לצלי על ידי דבר אחר, ולכן הוסיף הכתוב- "בשל מבושל במים" ואילו צליה על יד דבר אחר איננה בכלל. 2


1

כגון צליה על ידי חום של מתכת.

2

נמצא שאין לאו בצלי על ידי דבר אחר אלא איסור של "כי אם צלי אש".

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים